سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

نصب کتیبه‌های مناسبتی ویژه دهه ولایت در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۷۲۱۴۳
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
نصب کتیبه‌های مناسبتی ویژه دهه ولایت در حرم مطهر رضوی
همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر، حرم مطهر رضوی با نصب کتیبه‌های مناسبتی آراسته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت فرارسیدن هجدهم ذی‌الحجه سالروز عید سعید غدیر خم، خادمان آستان قدس رضوی دست به دست هم دادند و با نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های مناسبتی و دیواری در کنار ریسه‌های رنگی بر حال و هوای عیدانه این بارگاه نورانی و شور و شعف زائران و مجاوران افزودند.

در این راستا، ۴ کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب شده که عبارت‌هایی همچون «اشهد ان مولانا امیرالمؤمنین علیاً، ولی الله»، «من کنت مولا و فهذا علی مولا» و «الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین»، بر روی آن‌ها نقش بسته است.

همچنین کتیبه‌های دیواری ویژه دهه ولایت و امامت در جای جای این حریم باصفا؛ از صحن‌های مرکزی تا پیرامونی چشم‌نوازی می‌کند.

پرچم‌های رنگی نیز بر سردرب ورودی‌های حرم مطهر همچون نواب صفوی، شیخ طوسی و شیخ طبرسی در اهتزاز و شادباش‌گوی اعیاد پیش رو است. این پرچم‌های ویژه عید در بالای ستون‌های نوری و بخش فضای سبز در میانه صحن پیامبر اعظم (ص) نیز به چشم می‌خورد.

در این میان در دهه ولایت و امامت همچون سایر اعیاد خجسته، رشته‌های نوری ممتد با خودنمایی در آسمان صحن و سرای رضوی در ایام شب، زیبایی صحن‌ها را چند برابر می‌کند. علاوه بر این ریسه‌های رنگی، شب‌ها شاهد روشنایی المان‌های نوری در صحن‌های مرکزی همچون آزادی و انقلاب اسلامی نیز هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->